Istoria turismului bulgăresc
Turismul de litoral în Bulgaria a început să se dezvolte din anii ‘60. Sub regimul comunist, o serie de staţiuni de lux (la acea vreme) – Albena, Nisipurile de Aur şi Sunny Beach – au reprezentat un punct de întâlnire pentru elita Blocului de Est. Coasta locală a Mării Negre a fost deseori numită “Red Riviera” şi nu avea faună sălbatică periculoasă, dar un sezon de vară lung și un climat foarte cald. La începutul anilor 1960, aceste statiuni au început să atragă turiști bogați din Occident, care de obicei alegeau Cannes sau Nisa.
Numărul de turiști care vizitează litoralul Bulgariei, de la est și la vest, a crescut constant de-a lungul anilor 1970 și 1980. Turismul a devenit de turiști a crescut rapid în ultimii ani, iar în anul 2010, Bulgaria a fost cea mai populară destinaţie turistică pentru cetăţenii britanici! Hai că pe asta nu o ştiaţi… Unul din secretele bulgarilor este că au continuat şi dezvoltat colaborarea cu marii touroperatori internaţionali, după 1990.
Bulgaria a fost mereu pe harta TUI, Thomas Cook – Neckermann, Dertour ori ITS. Aceşti touroperatori nu au investit direct, dar au acordat credite pentru renovarea unor hoteluri (aşa cum au făcut în Albena), au garantat un flux mare de turişti, contra unor preţuri foarte bune (e normal să fie aşa), au acordat bulgarilor consultanţă privind introducerea atractivelor servicii all inclusive.