Tezaur turistic national si banatean
Excursie 1 zi-Oravita+Anina+Cascada Bigar - 149 Lei. ACUM 129 Lei
Calea ferata Oravita - Anina (documentar) - vom traversa impreuna un traseu de vis prin Banatul Montan
Linia ferată Oravita-Anina este a cincea cale ferată de pe teritoriul României, respectiv prima cale ferată montană şi mulţi vor fi de acord, poate şi cea mai frumoasă. Construita in timpul Imperiului Austriac, reprezintă un monument cultural unic in România precum şi o realizare tehnică deosebită. A primit supranumele de 'Semmeringul banatean' fiind construită doar câţiva ani după faimoasa cale ferată 'Semmering' din Austria.
De la iarna la primavara pe prima cele ferata montana si cea mai spectaculoasa, Oravita - Anina!
Calea ferată Oraviţa - Anina (1863) este cea mai veche cale ferată de munte din România, dată în funcţiune la 15 decembrie 1863. Denumită şi 'Semeringul bănăţean', ea este cea mai frumoasă şi spectaculoasă linie ferată de munte din sud-estul Europei. 'Drumul de fier' are 14 tunele săpate în stânca muntelui şi 10 viaducte peste văi adânci.
Cu o lungime de 33,4 km, bătrâna cale ferată urcă de la 218 m altitudine (Oraviţa) la 558 m (Anina), cu o diferenţă de nivel de 338 m, o pantă de înclinare de 20 la mie şi curbe cu raze atât de strânse(114 m). Calea ferată ocolește Munții Aninei prin Valea Jitinului peste care este și cel mai grandios viaduct, Viductul Jitin, înalt de 35 m și lung de 230 m, având 5 deschideri.
Inaugurată pentru călători la 18 noiembrie 1869, 'bătrâna cale' are 3 tronsoane distincte și 6 stații. Prin frumusețea peisajului, originalitatea traseului și spectaculozitatea lucrărilor tehnice, calea ferată Oravița-Anina va fi mereu atracția principală a Banatului Montan.